BCW bezoekt distributiecentrum Wehkamp Zwolle

BCW Wacker heeft vrijdag 21 februari met een grote groep leden een bezoek gebracht aan het hypermoderne en nieuwe distributiecentrum van Wehkamp in Zwolle. Met een vloeroppervlakte van in totaal 110.000 m2 is Wehkamp het meest verrassende online warenhuis van Nederland. Het postorderbedrijf heeft ruim 2,7 miljoen vaste klanten, meer dan 500.000 bezoekers per dag en verstuurt meer dan 10 miljoen pakketten per jaar. Na ontvangst met koffie, in de kantine kregen de aanwezigen een boeiende presentatie over het bedrijf. Onder leiding van een gids mocht er daarna een kijkje achter de schermen genomen worden. De werkvloer blijkt imposant, en het blijft even doorstappen. Het geautomatiseerde magazijn omvat 750.000 opslaglocaties. Robots verzamelen de producten die in bakken in stellingen liggen opgeslagen.

Nog wat cijfers
In de nieuwe hal is ruim 6 kilometer aan transportband aangelegd en 2,5 kilometer aan hang goed rekken. Binnen dertig minuten na de bestelling ligt het pakje al klaar. Er is altijd een persoonlijke check. In totaal worden er 200.000 bestellingen per dag te verwerkt. 40% procent van de goederen wordt retour gestuurd. En 72% van de klanten bestaat uit vrouwen. Na het ruim twee uur durende bezoek, vertrok het gezelschap naar Van der Valk. Nico Broekert, (zoon van BCW Lid Auke) banqueting manager Van der Valk verzorgde eveneens een korte rondleiding door het Hotel. Na een heerlijk buffet en een enerverende dag ging het gezelschap met Ten Heuvel Tours terug naar De Wijk. Het was een bijzonder geslaagd uitje, zo was de algehele conclusie na afloop.